maandag 4 maart 2013

Bepalen van het geslacht


Toen onze Max pas hondsberoerd was vroeg de dierenarts of het een vrouwtje of een mannetje was.
"Geen idee, ik denk een vrouwtje want ze is gek op mannen" zei ik.
"Oh dat zegt niets " zei de dierenarts.
Het zou mij wel wat kosten om het te laten onderzoeken,
Nee, dank u wel. Het maakt mij niets uit of het mannetje of  een vrouwtje is.
Ik hoef geen speciale dingen in de kooi te hangen waar je aan kunt zien of Max een vrouwtje of een mannetje is.
Tegenwoordig is het wel heel belangrijk om te weten , als je zwanger bent, of je een vrouwelijk of mannelijk exemplaar gaat krijgen.
Makkelijk vooral om de babykamer in de gepaste kleur te beschilderen en het verzinnen van een naam.
Je hoeft namelijk niet eens meer na te denken over het andere geslacht.
Jammer, denk ik dan, want dat is nou juist één van de leuke dingen van het hele verrassingspakket.
Namen verzinnen, mijmeren over wat je zult gaan baren, welke kleur gaan de muren krijgen van de babykamer, lopen langs babykleertje en nog niet weten wat je kan kopen of zult gaan krijgen.
Het geheim van een zwangerschap.
Met veel plezier worden er 3D echo's gemaakt en kun je je foetus zien liggen, draaien en misschien wel zien duimen.
Maar vooral kun je zien welk geslacht je baby heeft.
Een DVD in the pocket voor later als de baby volwassen is en zichzelf kan bekijken toen hij/zij nog in de buik zat.



Je kunt nu een plastic poppetje laten maken van je foetus.
Leuk ?
Wat mij betreft een brug te ver.
Wat moet je ermee? Je kunt moeilijk zeggen "Ik zit even met mijn foetus te spelen"
Mijn man was bijna 18 jaar geleden ervan overtuigd dat het een jongetje was, ik wist zeker dat het een meisje was. Over de jongensnaam waren we het al maanden eens, een meisjesnaam was twijfelachtig.
Na een bijna 30 uur was daar onze zoon.
Wat een verrassing zeg, zo'n loodzware bevalling;-)

Mag een zwangerschap gewoon nog een verrassing zijn of is het leuker als je alles ziet en weet?




4 opmerkingen:

Yvonne zei

"Alles" zien en weten van tevoren is wel veel.
Ik wist al wel van tevoren dat het een meisje zou worden. Omdat we een vruchtwaterpunctie "moesten" laten doen.
Dan kan je kiezen of je ook het geslacht al wil weten. "Ja" was bij ons het antwoord. Toch wel makkelijk als je de helft van de opties namen, kleren enzo al links kan laten liggen vonden wij. Het is al moeilijk genoeg, alles bijelkaar zoeken en het eens worden. Tenminste dat was bij ons zo. ;) Wel héél eng trouwens zo'n plastic foetus! Jakkes. Dat gaat mij ook heel veel stappen te ver.

Molly zei

Ja die keus heb je bij een punctie Yvonne!
Ik weet nog dat wij één jurkje hadden gekocht bij de Bijenkorf omdat we dat zo schattig vonden, ik weet niet waar dat naartoe gegaan is, maar die hadden we niet nodig;-)

bea zei

Tijdens mijn zwangerschappen koos ik ook voor de verrassing. Zoals je zegt, het was leuk om te 'raden' wat het worden zou. Tegenwoordig heb ik de indruk dat iedereen voor het weten kiest. Ook wel leuk, vooral de 3D beelden en voordelen heeft het natuurlijk ook volop. Maar ik zou terug voor het niet-weten gaan en zo'n poppetje...al helemaal niet. Binnen de kortste keren zou ik het kwijt zijn, veel te klein.

Unknown zei

Ik heb nu al weer bijna 20 jaar geleden zelfs de echo geweigerd. Dat was medisch gezien niet strikt noodzakelijk en eigenlijk wilde ik niet het risico lopen dat ik van te voren al wist wat het zou worden. Flauwekul eigenlijk. Ik wist dat het een jongen zou worden. Ik kreeg gelijk. Maar goed ook, ik vond de meisjesnaam die we hadden niet zo heel geweldig. Tegenwoordig trouwens wel, dus het was helemaal goed gekomen..

Dit is mijn ding