dinsdag 26 mei 2020

Bruin bakken



De tijd komt er aan om weer bruin te bakken.
Alhoewel?
Met deze corona crisis is het misschien verstandig om dat dan te doen in je eigen tuin of op je balkon.
Vroeger lag ik als een kroketje te draaien in de zon, met olijfolie op mijn lijf.

Slecht he?
Met wat  je nu weet, zou je jezelf wel tig keer achter je oor gekrabt hebben of het nu wel de moeite waard is, dat bruine lijf .
Sinds de geboorte van zoon, lig ik eigenlijk nooit meer te bakken.
Ik ben welgeteld 1x in Turkijke na die tijd geweest waar ik dan half onder de parasol zat.
Ik kon en kan er niet meer goed tegen.
De hitte, de zon, dat lamlendige, dat zweet...

Ik zit wel lekker buiten , een boek te lezen, maar na een uur ben ik het al spuugzat.
De letters dansen voor mijn ogen en als ik niet oppas lig met open mond te snurken .

Sinds jaren heb ik nu hele bruine benen en armen omdat het al vanaf Maart prima weer is om buiten te lezen.



Hou je helemaal niet van bruin bakken, in de zon zitten dan kun je straks weer gaan kijken naar "Heel Holland bakt"
Sorry, maar ik heb nog nooit zo'n truttig programma gezien.
Dames en heren die hun best doen om een zo'n mooi en smakelijke taart te maken, week na week.
En dan wordt er van elke taart een stuk gegeten met de zuinige mondjes van de kok , de dame en André van Duin.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die HHB niet kijkt.


2 opmerkingen:

MaaNtje zei

Ik hou meer vd britse versie!! Die is echt uitmuntend met de baksels!! Soms is het wel apart en maak ik het wel!!
Bakken in de zon, getsie nooit gedaan hou ik niet van!! Vd zee wel maar niet om te bakken, ik lees en eet er wel graag!!

Rianne zei

Ik kijk ook niet...

Dit is mijn ding