maandag 3 oktober 2011

Dierenleed


Onze kater "Rover" moest vorige week naar de dierenarts onverwachts.
Rover bleek opeens zoeloelippen te hebben. Althans zijn bovenlip.
Ze waren groot, dik en onnatuurlijk. Katers met botox komen nog niet voor, dacht ik.
We konden meteen komen.
Krijsend in zijn bak de auto in.
Ja ik weet het, ik rijd té hard en roekeloos en snap dat je in je bak van links naar rechts wordt gegooid.  Er hoefde geen scan gemaakt te worden. Hij was bijna een kilo aangekomen, zag er goed uit maar de dierenarts was verbaast dat hij nog kon eten.
Aan beide kanten zaten enorme ontstekingen, een soort aften , dat bij mensen voorkomt.
Kent u het niet, zoekt u maar eens op Google op "aft".
Ik kan u zeggen dat het erg pijnlijk is.
Nee, Rover neemt slecht pilletjes in. Of ik moet het niet erg vinden om van boven tot beneden onder de krabbels te zitten.
Daarom een injectie en over twee weken terugkomen.
Wat ben ik toch blij dat ik de dieren verzekerd hebt!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wikkel het pilletje in een klein stukje rosbeef en leg het op de grond.
Hap, slik weg is het pilletje.
Werkt uitstekend bij onze rode kater.

Molly zei

Kater is heel slim en ruikt alles zodra er iets in zijn eten zit;-)

Anoniem zei

Smeerworst wil ook nog wel eens helpen.
Je kunt ook het pilletje fijnmaken en met een beetje roomboter vermengen en op zijn pootje smeren.
Dat vindt hij afschuwelijk en likt het er snel weer af.
Succes.

Molly zei

Há, dat is misschien een goeie! Roomboter op de poot!

Anoniem zei

Succes !!!

Dit is mijn ding