vrijdag 11 november 2011

Tin Toys

Nou, is dat vreemd!
Bots ik tegen Broggi aan op internet , maar het eerste wat ik zie is de draaimolen op het hoofd van de man.
"Tin toys" zoals ze bekend staan.
Ik heb jaren tin toys verzameld, waaronder deze draaimolen!
De draaimolens die ik heb, het zijn er vijf, staan toevallig nog op een kastje hier.
De rest zit keurig verpakt in kranten en zijn opgeborgen omdat ik er gewoonweg geen plek voor heb.
Autootjes, kikkers, motorrijders, allerlei dieren en dus de draaimolens. Ik schat dat ik er zo'n stuk of veertig heb. De meesten gekocht via Ebay, en op rommelmarkten.
Sommige komen uit de jaren vijftig en sommigen komen gewoon uit China;-)
Maar de draaimolens zijn allemaal oud, daarom staan ze hier ook.
Ik heb er wel eens aan gedacht om ze allemaal te verkopen, maar als ik er dan even naar keek, vond ik het weer zonde.
Hoe wispelturig kan ik zijn!

Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding