donderdag 3 november 2011

Wensendoos

N.a.v. een aantal plotseling overleden kennissen moest het er toch van komen.
Ik ben het al tijden van plan, maar het kwam er maar niet van.
Of ik wilde het niet.
Of ik dacht : Als ik het doe, dan ben ik vast snel dood"

 
Je zult maar in je slaap overlijden, je zult maar aangereden worden en het leven laten. Zonder dat iemand iets weet, zonder dat iemand weet wat jij eigenlijk wilt als je begraven of gecremeerd wordt.
Hier kunt u lezen wat belangrijk is voor uw nabestaanden.
Nadat ik deze week weer van een té jong overleden mens afscheid heb moeten nemen en iedereen zich een slag in de rondte moest zoeken naar papieren en wensen , heb ik meteen diezelfde middag alles op papier gezet.
Lijsten met wat wil ik?, welke muziek?, wie krijgt wat?, wat met de huisdieren? en een brief aan mijn zoon.
Beginnend met "Ik hoop dat je al oud genoeg bent als je dit leest, dat je zelfstandig en gelukkig bent"


Adressenlijst van de mensen waarvan ik wil dat ze weten dat ik er niet meer ben.
Wachtwoorden voor de laptop, waar liggen de verzekeringspapieren?
Waar moeten de huisdieren naartoe?
Nee, niet naar het asiel, hopelijk naar zoon, anders zijn er andere opdrachten voor de lezer.
Alle kunst, waarvan er één specifiek is voor één iemand. Weet u wel hoe belangrijk het is om dat te laten weten?
Ja, elk jaar even langslopen, omdat er adressen afgevallen kunnen zijn of bijgekomen of veranderd.
Ik werd met mijn neus op de feiten gedrukt dat het leven niet oneindig is. Dat ik een brief aan mijn zoon schreef was moeilijk, maar wel noodzakelijk, vond ik.
Ik zal morgen maar dood zijn!
In een doos is alles gegaan en weggezet.
Zoon weet waar het staat en dat hij pas na mijn overlijden de doos mag pakken.
Het geeft een rustig gevoel dat ik eindelijk gedaan heb wat ik al jaren geleden had moeten doen.
En dat ik nog maar lang mag leven!



6 opmerkingen:

Alice zei

Hallo Molly,

Daar moet ik ook een keer mee aan de slag. Het kan zomaar gebeurd zijn, maar het zijn niet de leukste dingen om te doen op een vrije middag...

Volgjehart zei

Leuke log heb je :-)

En ik denk dat iedereen PUNT als uitlaatklep ziet, maar toch een beetje anoniem.

En mijn punt gaat niet alleen over religie hoor. Die gaat over vanalles, dus was de eerste post onder het kopje religie.

Maar ik wen me hier ook open en anoniem tegelijk :-)

Anoniem zei

Wat een prachtige paspoppen maak jij!!

Wil/Zizy zei

Hoe herkenbaar.. ik heb dit ook een paar jaar geleden gedaan.... Wil niet dat mijn zoon voor dezelfde problemen komt te staan als die ik heb gehad..

Groets Wil/Zizy

jeer zei

Molly,

Een goed initiatief. Heb er al vaak over gedacht, maar ook nog nooit toe gekomen. Moest er toch maar eens aan beginnen.

groetjes,

jeer

MaaNtje zei

Zo hee wat goed dat je dat gedaan hebt. Veel mensen zien hier tegenop. Mijn schoonvader had dit ook maar mijn moeder wil er helemaal niets van hebben.
Heb je ook nog aan mij gedacht?? (heeeeeeel onbeleefd natuurlijk maar goed)

Dit is mijn ding