zaterdag 3 december 2011

Miniaturen

Het Miniatuur Museum is een initiatief van Ria en Lex Daniëls.  Dertig jaar geleden begonnen zij met het verzamelen van miniatuur kunstwerken.

Inmiddels bestaat de collectie uit ongeveer 1700 miniatuur kunstwerken van meer dan 700 kunstenaars van 70 verschillende nationaliteiten. Hierdoor geeft het museum een nagenoeg compleet beeld van de moderne kunst. Hierin zijn begrepen stromingen en groeperingen als het Nouveau Realisme, Fluxus, Pop Art, Cobra en Post-Cobra, Graffitti, Franse figuartie, Spaanse abstractie, Geometrisch constructivisme etc. Er is werk van internationaal bekende kunstenaars zoals Arman, Joseph Beuys, Botero, Sam Francis, Yves Klein, Roy Lichtenstein, Annie Leibovitz, Mel Ramos, Daniel Spoerri en Sol LeWitt. En Nederlandse kunstenaars zoals Karel Appel, Marte Roling, Rob Scholte, Co Westerik , Erwin Olaf, Inez van Lamsweerde, Micha Klein en vele anderen. Enkele voorbeelden van nieuwe aanwinsten van buitenlandse kunstenaars zijn werken van: John Chamberlain, Damien Hirst, Araki, Grayson Perry, Yayoi Kusama en Donald Beachler.


 Nu in het Gemeentemuseum in Den Haag te bekijken!


Ja, dat zou ik ook wel willen!
Wat een idee zeg.
En brutaal ook;-)
Vragen aan de kunstenaar of je een miniatuur kunt krijgen voor je eigen museum.
Top!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zag dat laatst bij de wereld draait door. Ze hebben in de loop vd jaren veel te pakken gekregen!

Molly zei

ja daar zag ik het ook!
Ik vond het heel uniek!

MaaNtje zei

Ja dat wil ik ook wel..iets van Karel Appel, Marte Roling, Rob Scholte, Co Westerik , Erwin Olaf of Inez van Lamsweerde. Het past hier goed!!

Ariadnesdraad zei

Wauw, gaaf zeg!Knap tentoongesteld ook...
Leuke achtergrond dit! Goeie leesbaarheid ;)

ben zei

Fantastisch toch!

Anoniem zei

wat een goed idee zeg! Zouden de kunstenaars nog een keer meedoen?

Gr Tonia

Molly zei

vast niet;-)

Dit is mijn ding