donderdag 27 december 2012

Bijna hetzelfde

Ik heb al eens eerder kunst hier beschreven , dat mij deed denken aan een kunstenaar die als eerste zoiets gemaakt had. Eén ervan is Herman Brood die vele malen nagemaakt wordt. Soms kun je fake van echt niet meer onderscheiden. 
En ook de prijzen zijn niet goedkoop te noemen.
Al tijden ben ik fan van de beelden van Saint Phalle!
Kleurrijk, groots en opvallend.
Ook deze forse dames hebben familie gekregen waarin uiterlijke kenmerken duidelijk te herkennen zijn.
Zelfs de ronding van het hoofd is exact hetzelfde.
Saint Phalle is er niet meer, dus zijn wij blij met de familieleden?








Er zijn nog meer kunstenaars die wat zien in dik, vol en rond.
Maar dan toch anders dan Saint Phalle.
Hoe je het went of keert, vol en rond is gewoon prettig boetseren.
Niets is fijner om langs volle billen en borsten te glijden met je handen, de rondingen in de juiste maat te krijgen.
Meer waar voor je geld;-)







6 opmerkingen:

Anoniem zei

Het nare vind ik als men doet alsof ze zelf het ei van Columbus hebben gevonden.
En er is geen reet tegen te doen, al die nepperij.
Je hebt de dames met de tuitlipjes ooit beschreven, als broodjes over de toonbank en degene die de tuitlipjes beroemd heeft gemaakt verkoopt minder dan al die neppers omdat ze natuurlijk veel goedkoper zijn!

bea zei

Prachtige beelden zijn het, net als de Beatrix-schilderijen.

Molly zei

ja idd die tuitlipjes!!! Die had ik ook beschreven. Ik weet niet of je er iets tegen kunt doen?
Als het je handelsmerk is,moet je er patent op vragen?????

martin zei

ik vroeg me af????? Andreas Kemma, als ontwerper van de molly beeldjes????? kan niks vinden op internet over deze Andreas Kemma,fantasie naam ?????

Molly zei

http://www.dekluis-thorn.nl/collectie/dikke-dames

Blackcat zei

http://super-oldies.blogspot.nl/p/kunst.html Ook ik heb me schuldig gemaakt aan het maken van een Nana en leuk dat ik het vond! geweldige beelden en voor mij was het een eerbetoon.

Dit is mijn ding