maandag 11 december 2017

Joepie, we gaan kringlopen

Zou ik verslaafd zijn aan kringloopwinkels?
Meer en meer ben ik er mij van bewust dat we te maken hebben met armoede , maar ook meteen in een wegwerp maatschappij schijnen te leven.

Regio Den Haag zijn de kringloopwinkels niet meer te tellen. Van bijna designwinkels , tot rommelige muf ruikende pandjes. Met allemaal als doel spullen weer te kunnen verkopen voor een klein prijsje.

Die kleine prijsjes zijn het afgelopen jaar wel wat omhoog gegaan. Kon je nog een boek kopen voor 50 eurocent een jaar geleden, nu kosten ze meer dan 2 euro.
Nog steeds goedkoop, maar toch...

Mijn soepel lederen bank komt er vandaan, mijn twee luie stoelen, bijna alle kussenhoesjes en alle kussens op de loungebank buiten. Van Intratuin, tot Riverdale en Oilily.
Mensen doen maar weg. Past het niet meer bij je bank, weg ermee!
Past je bank niet meer bij de pup? Hup, andere bank.
Ik ben er blij mee, en met mij vele anderen.

Waar mijn oog altijd op valt is kunst/ design/curiosa. Hoe kan het ook anders, zou je zeggen. Het kan een beeldje zijn, een schilderij en schaal.
Nee, ik heb het niet nodig, maar kan het niet daar laten.
Onder het bed liggen de mooiste schilderijen, in de gangkast staan de mooiste beeldjes.
Wat moet ik er mee?
Zo eens in de tijd opruimen, en weggeven is dé oplossing!

Hierbij wat voorbeelden uit de kringloop en nu bij mij in huis.



  





Prachtige beschadigde Alessi schaal  , en beschilderd door mij




Prachtig toch??





1 opmerking:

Unknown zei

Heerlijk ook mijn favoriete hobby. Alleen bij jou is het echt veel giedkoper dan hier in de omgeving. En jij weet ook echt wel de juweeltjes er uit te halen ��

Dit is mijn ding