maandag 19 februari 2018

De luizenmoeder





Ruim drie miljoen mensen kijken naar de luizenmoeder op zondagavond NPO 3.
Het is een hype, het is geweldig zeggen ze.
Ik heb aflevering drie bekeken en ja , ik moest er om lachen.
Maar blijkbaar niet hard genoeg , want alle andere afleveringen heb ik gemist en niet goed genoeg om op uitzending gemist te bekijken.
Ik kijk liever naar "Het hart van China|" op NPO 2 en tegelijkertijd met de luizenmoeder.

Bij luizen denk ik inderdaad aan de basisschool.
Moeders die 2 keer per jaar komen controleren.
Jakkes, elke keer weer aan die koppies zitten en zoeken naar bewegend beeld.

As er dan toch iets moet bewegen doe dan maar deze interessante griezels van de fotos hierboven.
Waarschijnlijk zie je ze ook meteen door de kleur, door de aparte vorm.
Zoon heeft nooit luizen gehad.
Misschien kwam het door de enorme lagen gel die ik hem op zijn hoofd smeerde?
Ik heb geen idee, maar mij is jassen en beddengoed wassen bespaard gebleven, net als die stinkende shampoo, waar je duizelig van werd.


1 opmerking:

jeer zei

Molly,

Ik ga er ook niet speciaal voor zitten, maar wel voor "Door het hart van China".

你好 Nǐ hǎo (hallo) best wel knap van die Ruben Terlou, dat hij verstaanbaar Chinees spreekt.
Soms zie ik een stukje van de luizenmoeder als mijn vrouw het terugkijkt, want die kijkt ook eerst naar Ruben Terlou.

jeer

Dit is mijn ding