maandag 26 februari 2018

Theekransjes en mutsen


Monica Kimgarza

Een collega van mij bezoekt maandelijks een leesclub.
Ze is eigenlijk Amerikaans, dus heel vreemd is dat niet, want het is daar heel normaal.
Ze bespreken een boek, die iedereen gelezen moet hebben en ondertussen nippen ze aan een wijntje en maakt de vrouw des huizes wat hapjes klaar.
Best leuk, dacht ik, toen ze dat vertelde.
Vrouwen clubjes bestaan natuurlijk al zolang er vrouwen zijn.
Er zijn weinig clubjes die een doel hebben.
( zoals het bespreken van een boek of goed doel event)
De meeste theeclubjes bestaan eigenlijk uit gossip girls, want "wij" vrouwen zijn daar het allerbeste in.
Ze bespreken de laatste roddels, de buurt, wat ze mankeren.



Viktor Lazarev

Ze praten over hun huisdieren.
De kat die zo leuk op de bank ligt, de hondjes die een nieuw jasje hebben gekregen, de hamster die is doodgevallen in het rad.
Ondertussen mag er bij Gods gratie een man rondlopen die wat inschenkt, constant de dames de hemel in prijst en verder eigenlijk ongewenst is.
Ze bespreken hun werksters en dat er geld gejat wordt, vermoedelijk door de werkster. Hoe goed ze kunnen soppen en hoe duur ze zijn.
Er worden fotos uitgewisseld van het nieuwe huis, de kinderen, de diertjes ,nieuwe kleding en laarzen, wat ze in de ochtend op hun beschuit hebben gegeten en wat ze in de avond in hun slowcooker gaan doen.
Ze bespreken welke buurvrouw ze niet kunnen luchten of zien en dat ze daar zo onrustig van worden.
"Oh echt, weet je dat niet?"
De whispergirls steken de koppen bij elkaar om elkaar te overtuigen dat het beter is om die buurvrouw te mijden en dood te wensen.
Ik denk dan, mens doe een theemuts op en loop door.
Doe ik ook zo vaak, het liefst deze muts met tepels;-)
Een gemengde club zou beter mij passen in een koffiecorner.



Sonja Hillen


Vanaf vandaag heb ik vakantie, dus tot over een week!



2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
jeer zei

Molly,

Prettige vakantie, maar neem wel een (thee)muts mee als je niet naar de warmte gaat, want het wordt wel koud.

jeer

Dit is mijn ding