maandag 26 maart 2018

Groene vingers


Stephanie Deangelis

Ik heb zeker geen groene vingers.
Ik heb een tuin, maar dan heb je ook alles gezegd.
Ik knip wat, ik schoffel wat en het allerergste is dat verrotte onkruid overal verwijderen.

Twee prachtige hosta's komen elk jaar geweldig op .
Wel eerst wat slakkengif strooien want anders komen alle bladeren aangevreten boven.
Momenteel zijn de struiken aan de achterkant al gesnoeid.
 Door mij.
Helemaal niet goed, want met dat snoeien heb ik meteen last van mijn borstbeen. Alsof hij ook gesnoeid is.
Ik hoop dat er dit jaar weer seringen aan de boom komen. Twee jaar geleden een beetje teveel gesnoeid, waardoor er geen één sering vorig jaar was.

Verder ligt alles nog zoals ik het in Oktober heb laten liggen.
De loungebank is helemaal verrot, doordat er steeds veel water bleef staan.
Ik zit te denken om twee platen te kopen en die er op te leggen.
Volgend jaar maar naar het grof vuil, met pijn in mijn hart.
\
In April/Mei ga ik eens mijn groene tuinhandschoenen aantrekken.


1 opmerking:

jeer zei

Molly,

Naast een verrotte bank en het verrotte onkruid heb je gelukkig nog een paar mooie hosta's.
Met een beetje geluk bloeit je sering dit jaar ook weer en leg je handschoentjes maar vast klaar.

jeer

Dit is mijn ding