vrijdag 5 maart 2021

Tjop tjop

Oftewel, schiet eens op

We hebben nieuwe maatregelen.

De burger mag 10 minuten in een winkel "winkelen"

Alsof je in 10 minuten kan neuzen, snuffelen, en passen bijvoorbeeld

Wil ik naar de Hema, voor die heerlijke harde broodjes met worst, moet ik hard lopen hoor, want ze liggen helemaal achteraan

Woensdag moest ik naar de hobbywinkel voor verf

Ruim op tijd weg, het is 7 minuten rijden en om 11 uur werd ik verwacht

10.45 weg

Sta ik bij het Stadshart vreselijk in de file, er worden stoplichten vervangen 

Of zoiets

Het zweet op mijn bovenlip


Via de autoradio hoor ik het nieuws van 11 uur
What the fuck zeg!
Ik kom te laáááááááááááat!!
Dan heb ik geen tijd om rustig te kunnen kijken welke kleuren ik wil en wat voor nieuwe kwasten
Eindelijk!
Ik mag door
Ik trap op mijn gaspedaal en hoop niet dat ik geflitst ben, want dan wordt het dure verf
Op twee wielen de bochten door en door elk stoplicht wat nog oranje is.
Help!
Ik stop voor de winkels, geen parkeerplek te vinden
Ik gooi mijn auto een stuk verderop scheef in een vak en hol naar de winkel
Buiten adem ( dat heb je na corona) stap ik de winkel in en schreeuw het bijna uit
"Ik ben te laat!!!"
Geeft niet, zegt zij, er is toch niemand na jou.


Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding