zondag 16 mei 2021

Allochtone huisdieren

 Tijdens de corona zijn de asiels zo goed als leeggelopen

Iedereen wilde een kat, hond of konijn omdat het zo gezellig is als je thuis moet zijn of werken

Ik hou mijn hart vast als iedereen weer op kantoor kan en mag  zitten

Lang geleden attendeerde een vriendin mij op de website "Verhuisdieren"

Particulieren die hun huisdier kwijt willen of moeten


Overlijden van de baas, emigratie, allergieën of omdat  het gewoon niet meer uitkomt

Althans dat is wat ik er dan soms in lees

Dat kan een vooroordeel zijn, daar ben ik eerlijk in




Vriendin zoekt een poes/kat/kitten en ik kijk regelmatig op deze website
De meest prachtige poezen / katten en adorable honden kun je er vinden.
Voordeel is dat je kennis kunt maken, kijken of de klik er is.
Zowel voor de oude en nieuwe baas een groot pluspunt
Daarbij betaal je niets of heel weinig voor de adoptiekosten.
Anders is dat als je een huisdier adopteert van de stichting, voor een hond, rond de 300/400 euro, voor een poes/kat tussen de 100 en 200 euro
En dan ze ook nog allochtoon( grapje)
Uit Roemenië, Spanje Portugal Hongarije.
Daarbij komt er ook nog een verzekering bij die verplicht wordt als je een huisdier van de stichting koopt.

Wij sluiten de door ons verplichte verzekering voor medische kosten, voor de adoptant af. Daarbij wordt gekozen voor het Extra pakket + aanvullende tandverzekering bij PetSecur De maandelijkse premie bedraagt €26,50. 


Dat vind ik dan weer vreemd.

Ik bedoel ik maak toch zelf uit welke verzekering ik neem en of ik wel een verzekering neem?

Ik vind het een prima doel hoor, maar vraag mij toch af waarom "wij" huisdieren uit andere landen gaan halen, er veel voor gaan betalen en ook nog een verzekering aan je broek krijgt?

Radar besteedde er vorige maand aandacht aan.

Honden die op dubieuze adressen gehaald moeten worden, die van alles mankeren en vaak traumatische ervaringen hebben.

Ja, ook hier zijn broodfokkers, waar je liever geen hond koopt.

Er zullen best prima tussenbedrijven zijn die zorgen dat de huisdieren uit Verweggistan gehaald worden , het feit blijft altijd dat je nooit weet wat het beestje heeft meegemaakt en ergens iets onder de leden heeft.

Zo ook de de vogeltjesmarkt in Antwerpen waar nogal eens wat op de rand aangeboden word

Waarom " moeten " wij altijd redden?

Ik snap best dat katten en honden het slecht hebben elders, en blijkbaar komt ons reddersinstinct weer boven dan.

Ik denk , vindt en zoek een leuk huisdier dat hier in een asiel zit of zoek op de site met verhuisdieren

Ik weet dat er behoorlijk wat vrienden/kennissen een allochtone hond hebben en weet je

No hard feelings



Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding