vrijdag 30 juli 2021

Tussen kunst en kringloop

Al jaren ben ik fan van kringloopwinkels.

Elke week doe ik er wel eentje, of twee, of drie

Ik koop er eigenlijk alles, op ondergoed en sokken na

Mijn oog valt altijd op vreemde items, kunstzinnige items of gekke zaken

Het meeste staat hier lang in huis en dan verkoop ik het

Om plaats te maken voor iets anders wat ik dan weer prachtig vind

Of het blijft voor altijd bij mij



Ik ben helemaal niet van Jezus aan het kruis, de Heilige maagd Maria, maar deze Maria vond ik toch wel heel apart.Kostte 3 euro
 Kijk eens goed naar haar mondje.....
Zo grappig!



Deze cowboy kostte 2,50 en lag uit elkaar. Vleugels en laarsjes los en overal stukjes verf er af
Maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Ik knap ( bijna) alles op!




Deze originele trommel uit Haiti kostte 20 euro
Ik vond het de trommel waard
Handmatig uit een boom gemaakt en beschilderd
Top vondst!




Dit originele schilderij van Koen Betjes kocht ik voor 5 euro in Den Haag
Met certificaat van echtheid er bij!
Hangt hier prachtig aan de wand , net als alle andere schilderijen uit de kringloop.
Ik heb er héél wat, en daardoor kan ik wisselen. Dat vind ik fijn, ik hou van afwisseling




En deze vaas vond ik in Naaldwijk voor 2,95 euro
Ik herkende meteen het patroon van Willem Overkleeft
Ik heb zelfs wat schilderijen van hem gehad
Tegenwoordig fotografeert hij en ligt het schilderen stil
IK heb nog steeds contact met hem en volgens hem een uniek item



Dit zijn kleine sculpturen, gekocht in Brabant voor 1,50 per stuk
Ze zijn van Ton Smetsers
In beperkte oplage gemaakt 



 

Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding