vrijdag 23 juli 2021

Vriesen en dooien

Een held is overleden

Althans, vermoord op klaarlicht dag in Amsterdam

Veel mensen verklaren hem tot held

Veel mensen vonden hem een pain in the ass in al die praatprogramm's waar hij  zo'n 3x per week mocht aanschuiven

Praten over criminalitiet, Taghi en de Mocro Maffia. De opgeloste zaken die dmv DNA zijn opgelost en waar de Vries zeker een groot aandeel in heeft gehad



Enkeling

Ik heb de Vries vooral gewaardeerd om zijn werk en noeste speurwerk ten tijde van zijn eigen programma, waar je altijd een alibi zou hebben , als je gekeken had.

Ik herinner mij een zaak , die ik nooit vergeten ben.

De zaak van Okan O., de verdwijning van Romy en Marion

Ik herinner mij Yoran vd Sloot die vertelde dat hij zoveel meer wist van de verdwenen Amerikaanse

De Puttense moordzaak en recent Nicky Verstappen

De vasthoudendheid waarmee de Vries zich in zaken  beet, totdat het onderste uit de kan was gekomen.

Mooie tv en veel respect

De laatste jaren ergerde ik mij dood aan de Vries, vooral bij Boulevard waar hij altijd het Koninklijk Huis afkraakte , Marc vd Linden en Olcay Gùlsen voor lul probeerde te zetten

Want wat Peter zei, was de waarheid

Zijn waarheid natuurlijk

De enige die hem regelmatig aankon was de nieuweling bij Boulevard, een nerd met de naam Rob Goossens. Hij pakte de Vries terug op zijn eigen woorden.

De Vries was dan hevig gepikeerd aan zijn hoofd te zien

Ik moest er om gniffelen, net goed dacht ik

Mensen zijn vaak kuddedieren

Afgelopen week leek het alsof de koning of koningin overleden was ( laat hij het maar niet horen want KH was niets voor hem). Bloemenzee, dagenlang hot news op alle zenders, alle talkshows die over niets anders meer konden praten. Nederlanders die helemaal kapot er van waren, hun ogen uit het hoofd huilden terwijl ze hem alleen van tv kenden.

Op Facebook nieuwe profielfoto's met de Vries er op.

Ik ben dan altijd verrast, ik doe er niet aan mee. Dat kudde gedrag, dat huilen online.

Soms erger ik mij er zelfs aan.

Tja, ik ben een vreemde


Hij is laf vermoord, niemand zou zo moeten overlijden, ook de Vries niet

Maar niets dan goeds over de doden




Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding