zaterdag 8 juli 2023

Ben ik al groen?




Ik ben al een paar jaar lid van een forum waar leden hun vondsten uit de kringloop kunnen delen.
Want kringlopen is hot
Kringloop is het nieuwe shoppen
Niet alleen voor kleding maar vooral voor design en kunst
Want mensen gooien wat weg hoor!
Vaak bij huisontruimingen komen de mooiste parels boven water ,waarvan de erfgenamen niet weten wat het waard is of  dat het zeer gewild is
Mijn oog valt altijd op rare items
En zeker ook kunst
Ik ben gestopt met schilderijen vergaren want ik heb er de ruimte niet voor
De één verzamelt servies, de ander Matroesjka poppetjes of keramiek
Anderen weer alles wat vintage is of voor vintage door moet gaan
Want de kringloopwinkels plakken overal vintage op tegenwoordig
Ik verzamel jaren 60 zwarte poppetjes keramieken koppen en houten poppetjes uit Rusland of Afrika
Ik steek ook veel op daar, op die kringloop pagina
Zo had ik nog nooit gehoord van uranium glas
Zo op het oog lijkt het oubollig glas, niks aan
Maar met een UV lampje licht opeens dat glas op in een  soort kermisachtig iets
Felle kleuren, oogverblindend en snel je zonnebril op zetten
Zet vooral een disco verzamel cd op uit de jaren 80 en het feest is compleet!



 

Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding