vrijdag 7 mei 2021

Zoek het kind in jezelf

Een zus van vriendin geeft 2000 euro uit om het kind in haarzelf te ( her) vinden

Onverwerkte trauma's 

Geesten uit je jeugd

Huil en lach sessies

Als je op Google kijkt dan heb je keus genoeg

Wel tegen betaling

Websites al of niet zweverig, die je een poot uitdraaien om jezelf te vinden

Als ik naar mijzelf kijk, ben ik eigenlijk nooit volwassen geworden.

Ik zie er dan wel oud(er) uit maar innerlijk ben ik nog een kind

Ik vind er ook niks aan om verantwoording te nemen voor alles en nog wat.

Het opvoeden van een kind vond ik soms een strubbeling omdat ik soms zaken wilde goedkeuren omdat het kind in mij dat leuk vond

Maar als ouder kon ik dat niet maken

Ik bouwde boomhutten, ik zat in zijn zelfgebouwde tentjes , ik lag uren op de grond met zijn trein

Ik sprong op het bed met hem, want ik voelde mij kind

Ik loop het liefst in kleurige kleding i.p.v keurige truitjes, met dito broeken

Ik hang het liefst een boho tas schuin over mijzelf heen, ipv een keurige clutch of lederen tas

Ik lig het liefst languit op de bank

Ik zit in een zitzak ipv een tuinstoel die je naar achteren kunt schuiven

Ik loop op roze sneakers

Ik dans gek op Venus van Shocking Bleu

Ik huil het liefst bij iemand op schoot, en schommel zachtjes heen en weer en droom weg

Ik wil geen volwassen ridder zijn die met haar lans de wereld in trekt of zit

Ik wil het kind zijn die op een hobbelpaard zit

Zoon zegt vaak "Gedraag je eens als een oude vrouw"

En vervolgens liggen we dubbel

Als ik hem weer eens laat schrikken doordat ik mij achter de deur verstop en boe zeg

Het is niet iets van de laatste tijd, ik heb het altijd gehad.

Ouder worden hoort erbij, maar het kind in mijn strubbelt tegen

Ik hoef het kind niet te zoeken, ze is er altijd, ze hoort bij mij 

Ik denk wel eens, zou ik nou de enige zijn?



 

Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding