zondag 6 februari 2022

De loopgraven van de mol

 


link

De mol blijft het liefst onder de radar

Zodra hij zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt hij gegrepen door een uil of buizerd

Er wordt gezegd dat ze zo goed als stekeblind zijn, maar vergis je niet

Stekeblind is niet hetzelfde als slechtziend

De mol graaft in de grond met zijn sterke klauwen een heel gangenstelsel, en af en toe steekt hij zijn kop even omhoog wat resulteert in gezellige bobbels in uw grasveld

De mol leidt een solitair bestaan, zo zielig

Daar zit je dan, in de grond, alleen en zoek het maar uit

Ik kan bijna niks zien, mijn prachtige vacht gaat naar de knoppen en iemand slaat mijn hersens in als ik mijn kop boven de grond uitsteek

Ze zijn niet bedreigd

Nee, natuurlijk niet, de mol zal nooit bedreigd worden

Of de mol een bedreiging is voor anderen, is de vraag

Waarschijnlijk regenwormen

De mol vindt slinks zijn weg onder de grond en slaat toe als hij wil en kan

Hij kan anderen bedonderen, van zich afslaan, het slachtoffer spelen omdat hij bang moet zijn ontdekt te worden en niet geheel kan leven zoals hij zou willen

De mol is eigenlijk een eng beest vind ik

En je breekt je enkels als je zakt in een molshoop



Of ik het nou heb over het programma "Wie is de mol"of de Mol, dat mag u zelf invullen


Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding