maandag 6 september 2021

Dik en mollig


Yael Laroes

Een paar jaar geleden heb ik de eerste foto

gebruikt als header bij FB

Omdat ik aan mijzelf moest denken, eerlijk gezegd

Moe, maar ook de vorm van het lichaam

Dikke beentjes vooral, verder wel iets slanker , maar toch...

Yaël is een autonoom portret fotografe,  dit was het eindspektakel van haar aan de fotovakschool

Yaël wil mensen bewust maken van de negatieve kijk op dikke en mollige mensen

Fatshaming

En meteen daarachteraan Body Positivity, wat ook helemaal hot is

Omarm je zwabberarmen, knijp eens lekker in je dikke bovenbenen, trek je lovehandles uit, doe aan lifting met je borsten, tel de putjes in je billen ( laat iemand een foto maken)

Net zo fout als fatshaming wat mij betreft

Ook Yaël heeft van alles gedaan om een lekker strak lichaam te krijgen (ja, ook Sonja Bakker), kilo's af te vallen zodat mensen zeggen "Meiddddddddd, wat zie je er goed uit!!"

Want dat is de maatstaf de laatste pakweg 10/15 jaar.

Je hebt al obesitas als je vetgehalte boven de 30 zit, ja , ik zit lekker boven de 30, maar obesitas?

Kom op zeg, wat een idioterie

Maar men zegt er wel wat van

Zal je niet eens afvallen

Hou je buik eens in

Ga sporten

Ga lopen 

Ga zwemmen

Neem een maagverkleining

Hou op joh!

Maagverkleining kan Yaël natuurlijk nog doen, is ze van al dat gezeik af en kan ze als een fantastische fotografe met geweldig lichaam de wereld gaan veroveren.

Dit project was een zoektocht naar eigenwaarde

Meid, ik vind dat je er geweldig uitziet!

Laat anderen maar sporten, dieëten, operaties ondergaan

Ja joh, sporten is belangrijk, bewegen, elke dag opnieuw, en dat ook laten zien op social media zoals Ali B met zijn mislukte wasbord en Hazes met zijn opgeblazen tattoo armen, want dan weten we dat je bijna ongezond bezig bent en waarschijnlijk 10 jaar ouder wordt dan ik

Ik moet er werkelijk niet aan denken dat ik nooit meer een zak zure snoepjes achter elkaar kan opeten omdat mijn maag dat niet aankan

Nooit meer een pecanbroodje tegelijk met een mok koffie, want dan komt de maag in opstand en ga je onophoudelijk boeren

Ik zou net als Yaël wel wat slanker willen zijn, maar niet ten koste van heel wat , wat ik lekker vind en wat enorm ongezond is volgens de dieetgoeroe's en anderen

Lekker he Yaël?

Ik heb nog een soort van taille, wat ik vervelend vindt is dat "schortje "onder mijn navel

Maar dat zullen mensen die kilo's zijn afgevallen ook hebben, maar dan in de vorm van vel, zeker op oudere leeftijd

Bij mij kun je het nog vastpakken, kussen, strelen en stiekeme kneepjes in geven, wellustig vlees zeg maar

Ik zie het voorlopig maar even als voordeel

Yaël en ik behoren niet tot de categorie "Alles eten en geen ons aankomen"

En vindt je het niet om aan te zien, lekker doorlopen !

Yaël verdient applaus en ik hoop dat ze nu zekerder van zichzelf is en dat ze haar ronde vormen omarmt totdat ze er misschien echt aan toe is om een mooi rank slank gevalletje te zijn

Mits ze dat wilt....



 

Yael Laroes 

Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding