donderdag 16 september 2021

Back to history

Nick Bannister is een geheugendetective. Hij leidt zijn cliënten door het duistere, verleidelijke verleden en geeft ze toegang tot verloren herinneringen

Dat is het kort de een beschrijving van de film "Reminiscene"



Reminiscene art

Tegenwoordig kun je een overledene laten praten.

Niet echt natuurlijk, want dat doet iemand achter de schermen , maar je "gelooft" dat je met een oudtante zit te beppen, of je ouder, kind , partner

Ik vind het nergens op slaan, eerlijk gezegd

Mocht ik iemand hiermee kwetsen, sorry hoor, maar je zit jezelf natuurlijk te neppen, want dood is dood en nee je kunt er nooit meer mee praten, advies vragen, of zeggen dat je degene zo mist

In dit geval denk ik, accept death....


Ik zag een trailer van deze film, en ben vooral nieuwsgierig naar uw herinnering, die u nogmaals zou willen beleven

Iets wat u misschien kwijt bent in uw gedachten, of opnieuw wilt beleven

Ik heb er eigenlijk twee

De eerste is een date met hem,  zo'n 16/17 jaar geleden 

Hier aan het water, warm weer en bij de eerste aanblik was meteen de klik en vooral ook de lust. 

Beiden tijden zonder sex, dan komt lust al snel om de hoek kijken

Het staat in mijn geheugen gegrift en juist daarom graag een herhaling

De tweede is de hele zomer van 2016

Ik weet er niets meer van

Was het een hete zomer?

Vielen de mussen van het dak?

Wie zijn er hier geweest?

Ik werd begin April aan mijn hart geopereerd, met een verschrikkelijke pijnlijke complicatie

Ik heb weken op Oxycodon geleefd, aan het begin was ik aan het trippen van dat heerlijke spul en het nam de pijn weg

Ik weet dat wondverzorging 3x per week langs kwam om de wond uit te spoelen, ik weet dat zoon zijn diploma heeft behaald , maar verder?

Ik weet bijna niets meer, in Oktober kwam ik weer een beetje bij.

Ik zou willen weten en zien hoe die zomer voorbij is gegaan, wie ik dankbaar moet zijn voor alles wat ze gedaan hebben voor mij

Ik zou willen voelen welke zorgen en angsten zoon heeft gehad om mij kwijt te raken, hij heeft dat nooit zo laten zien, maar ik voel nog hoe bezorgd hij soms kan zijn.


Welke herinnering zou u opnieuw willen beleven?

Geen opmerkingen:

Dit is mijn ding